Jak powrócić do zdrowego rytmu snu po wakacjach?
Jak powrócić do zdrowego rytmu snu po wakacjach?

Jak powrócić do zdrowego rytmu snu po wakacjach?

Wakacje najczęściej kojarzą nam się z beztroską i szaleństwem, oraz odpoczynkiem od szarego dnia codziennego, w którym regularnie chodzimy do pracy lub szkoły. Każdy także ma własny sposób na odpoczynek. Jedni wolą spędzić wakacje na lenistwie i preferują pełny odpoczynek fizyczny np. wylegując się godzinami na leżaczku nad wodą. Inni natomiast wolą odrobinę szaleństwa lub inną na pełny żywioł, gdyż uważają, że najlepszym relaksem dla nich będzie aktywny wypoczynek i reset psychiczny. Takie osoby często nakręca ruch, dynamika, gdy coś się dzieje cały czas dookoła. Leżenie w bezruchu i wpatrywanie się w wodę, lub wolne spacery po lesie, to atrakcje nie dla nich.

Szaleństwa i rozrywki wakacyjne mają wiele plusów, pomagają rozładować stres i napięcie, pozwalają odprężyć się i zapomnieć jak to mówią o całym świecie. Każdemu należy się taki odpoczynek, by potem mógł naładowany i pełen energii wrócić do spraw życia codziennego.

Wieczorne lub nocne rozrywki i atrakcje na wakacjach, mogą jednak mieć swoje pewne minusy.

Chociaż więc wakacje są zabawne i potrzebne każdemu człowiekowi, nie zawsze są dobre dla naszych nawyków związanych ze snem. Nawet jeśli nie szalejemy gdzieś na imprezach, tylko postanowimy urządzić sobie nocny, wakacyjny maraton filmowy przed telewizorem, oglądając cały sezon ulubionego serialu, na który nie mieliśmy zbytnio czasu w ciągu roku, zajadamy się ulubionymi potrawami lub słodyczami, wszystko to może przyczynić się do zakłócenia rutyny przed snem.

 

Nasze ciało i umysł dostraja się na co dzień do pewnego rytmu, który mu regularnie wypracowujemy. Jeśli raz, czy dwa zdarzy nam się zaburzyć ten rytm, szybko powrócimy do formy. W wakacje jednak może takich dni być znacznie więcej, wtedy wszystko staje na głowie i nasz organizm może zacząć mocno odczuwać nagłe zmiany naszego rytmu dnia.

 

Wrześniowy powrót do normalności.

Wszystko, co dobre kiedyś się kończy. To takie stare powiedzenie, które dotyczyć może także i naszych wakacji. Gdy kończy się urlop, kończy się okres wakacyjny i musimy znów powrócić do rutyny dnia codziennego. Ważne jest także, abyśmy przywrócili zdrowy sen i powrócili do naszego standardowego rytmu spania, do którego przez większość czasu w roku, przyzwyczailiśmy nasz organizm. Dotyczy to zwłaszcza dzieci, które wracają do szkoły, ale i dorosłych, którzy prowadzą ustabilizowane życie i chodzą rano do pracy na tę samą godzinę. Jeśli wielokrotnie na wakacjach zaburzaliśmy rytm naszego spania, chodziliśmy spać o zupełnie innych porach, niż to robimy poza wakacjami, po powrocie możemy odczuwać problemy z zaśnięciem i budzeniem się w nocy.

 

Co możemy więc zrobić, aby szybko powrócić do stałego, codziennego rytmu zasypiania?

 

  1. Przywróć rutynę przed snem.
    Postaraj się powrócić do standardowego rytmu dnia codziennego sprzed wakacji. Kładź się spać o tej samej porze, staraj się nie jeść przed samym spaniem, zwłaszcza obfitych i ciężko strawnych posiłków. Pierwsze dni mogą być trudne, bo musimy dać naszemu umysłowi czas na powrót do starych nawyków. Jednak im szybciej wrócimy do rutyny, tym szybciej nasz sen także powinien powrócić do normy.

  2. Odpręż się i zrelaksuj.
    Jeśli na wakacjach spędzałeś intensywnie czas i zarywałeś noce, teraz pora zwolnić i wyciszyć się. Zrób sobie odprężającą kąpiel, zacznij ćwiczyć jogę, posłuchaj spokojnej i relaksującej muzyki. Wszystko to pozwoli ciału i umysłowi powrócić do odpowiadającego mu tempa i zniwelować stres. Ciepła kąpiel przed samym położeniem się do spania, może pomóc w lepszym zasypianiu. Po kąpieli spadek temperatury ciała naśladuje naturalny spadek temperatury ciała przygotowującego się do snu. To sprawia, że możesz poczuć się senny.

  3. Zadbaj o odpowiednie warunki spania i komfort w sypialni.
    To także niezwykle ważny czynnik, bez którego inne, nawet najlepsze zabiegi odprężające, mogą nie przynieść spodziewanych rezultatów. Koniecznie zadbaj o to, aby pomieszczenie przed snem było odpowiednio dotlenione, wpuść świeże powietrze do sypialni, postaraj się o dobrą izolację od światła zewnętrznego, które może wpadać do sypialni przez okno. Sprawdzą się tu niewątpliwie rolety lub np. grube zasłony.

    Kolejną ważną sprawą jest zadbanie o to na czym śpimy. Jeżeli planowałeś wymianę łóżka lub materaca na nowy, najlepiej zrób to jeszcze przed końcem wakacji, abyś mógł po powrocie z urlopu wygodnie i w komfortowych warunkach, powrócić do normalnego rytmu spania i znów zacząć się dobrze wysypiać. Planując zakup materaca kieszeniowego sprawdź koniecznie nasze materace, które wykonane są w 100% z atestowanych materiałów.

    Jeśli masz łóżko, w którym z typowych rozmiarów, może zainteresuje Cię także materac lateksowy 160x200, który jest produktem niezwykle trwałym i bardzo wygodnym. Jeśli natomiast potrzebujesz materaca na wymiar, zapraszamy do kontaktu, chętnie pomożemy Ci w zakupie indywidualnie przygotowanego dla Ciebie materaca.

    Nie zapomnij także o pokrowcu na materac. Pokrowiec na materac, pozwoli Ci na zabezpieczenie Twojego nowego materaca i wpłynie także na jego efekt wizualny.

  4. Cisza w sypialni. Eliminacja hałasu.
    Na koniec jeszcze równie ważny czynnik, konieczny do zdrowego spania i solidnego wysypiania się – cisza. Zadbaj więc o to, aby w pomieszczeniu, w którym zasypiasz było cicho i aby żadne dźwięki, które mogłyby zakłócać twój sen, było skutecznie odizolowane lub wyeliminowane. Nie zawsze oczywiście jest to możliwe, ale postaraj się zrobić co możesz w tym kierunku, gdyż Twój umysł na pewno Ci za to podziękuje, głębokim i porządnym snem, który zagwarantuje Ci to, że rano wstaniesz w pełni sił i wypoczęty do pracy lub szkoły, po wakacyjnej przerwie.

 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w dobraniu odpowiedniego materaca dla siebie i jego zakupie, lub masz pytania dotyczące któregoś z naszych produktów, które oferujemy w naszym sklepie internetowym, koniecznie napisz lub zadzwoń do nas. Chętnie doradzimy lub pomożemy w zakupach.

Wszystkie przedstawione na blogu informacje, stanowią jedynie prywatne opinie autorów bloga i mają one charakter wyłącznie ogólny i informacyjny oraz nie są one jakimikolwiek poradnikami ani nie stanowią żadnych rekomendacji. Autor bloga i publikacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystywanie treści prezentowanych na blogu do prywatnych celów i działań czytelników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl